Συνέδρια-Ημερίδες

3η Ανακοίνωση του 11ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής

 

Χαλκίδα, 31Ιανουαρίου 2017

 

3η Ανακοίνωση

11ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής

 

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. και το Παράρτημα Π.Ε.ΚΑ.Π. Στερεάς Ελλάδας διοργανώνουν σε συνεργασία με το Τμήμα Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική με έδρα τη Λαμία (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής με έδρα τη Λαμία (Τ.Ε.Ι. Στερεάς Ελλάδας) και το Τμήμα Μηχανικών Αυτοματισμού με έδρα τη Χαλκίδα (Τ.Ε.Ι. Στερεάς Ελλάδας) το

 

11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής με θέμα:

 

«Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση –

Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις».

 

Το συνέδριο θα διεξαχθεί από 5 έως 7 Μαΐου 2017

στην πόλη της Χαλκίδας και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων και υπό τηνευγενική υποστήριξη

της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας.

Αντικείμενο

Οι ψηφιακές τεχνολογίες και οι καινοτόμες δράσεις είναι σήμερα δύο αλληλένδετες έννοιες και αποτελούν απαραίτητα εργαλεία για την οικονομική ανάπτυξη και την εκπαίδευση, τη διδασκαλία και τη μάθηση, την επικοινωνία και την κοινωνική δικτύωση. Στο πλαίσιο αυτό η εκπαιδευτική κοινότητα καλείται να τις διαχειριστεί αποδοτικά και αποτελεσματικά ώστε να συμβάλλει καθοριστικά στη βελτίωση της εκπαίδευσης και στην ανάπτυξη της χώρας, που είναι σήμερα λόγω της οικονομικής κρίσης το κύριο ζητούμενο.

 

Σκοπός του συνεδρίου είναι να προσφέρει ένα δημόσιο βήμα ώστε να αναδειχθούν και συζητηθούν όλα τα θέματα σε σχέση με τη διδασκαλία και τη διδακτική της Πληροφορικής και αφορούν:

  • τις ψηφιακές τεχνολογίες και τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • τις καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές που εμπεριέχουν και προωθούν νέες αντιλήψεις για την εκπαίδευση όσον αφορά στην αλλαγή στάσεων, στην εφαρμογή νέων διδα­κτικών προσεγγίσεων και στη χρήση νέων διδακτικών μέσων και
  • την τόνωση της αξιοποίησης των ψηφιακών δεξιοτήτων από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

 

Στόχος του συνεδρίου είναι να ενθαρρύνει και να προωθήσει την επικοινωνία και την ανάπτυξη ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικών της Πληροφορικής, στελεχών της εκπαίδευσης, επιστημόνων και ερευνητών και γενικότερα όλων όσων ενδιαφέρονται για τα ζητήματα της Πληροφορικής στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 

Θεματικές ενότητες

Το συνέδριο εστιάζει στις παρακάτω θεματικές ενότητες, χωρίς να αποκλείει και άλλες σχετικές πάντα με τον γενικότερο τίτλο του:

  • Εκπαιδευτική πολιτική για τη διδασκαλία της Πληροφορικής στην Ελλάδα και στη Διεθνή πραγματικότητα
  • Προγράμματα Σπουδών Πληροφορικής
  • Ο ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
  • Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις στην Πληροφορική
  • Διδακτική του Προγραμματισμού και της Αλγοριθμικής, Εκπαιδευτικά Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα
  • Επιμόρφωση και Κοινότητες Πρακτικής Καθηγητών Πληροφορικής
  • Ελεύθερο Λογισμικό/Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ), Ανοιχτό Υλικό και  Ανοικτοί Ψηφιακοί Εκπαιδευτικοί Πόροι για τα γνωστικά αντικείμενα της Πληροφορικής
  • Το Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
  • Διδακτική αξιοποίηση σύγχρονων Υπηρεσιών Διαδικτύου και Κοινωνικής Δικτύωσης στα  μαθήματα Πληροφορικής
  • Ηλεκτρονική Μάθηση στην Πληροφορική και Εκπαίδευση από Απόσταση
  • Εκπαιδευτική Ρομποτική στη Διδασκαλία  της Πληροφορικής
  • Διδακτικές Προσεγγίσεις για θέματα Ασφάλειας στο Διαδίκτυο

 

Σε ποιους απευθύνεται

  • Καθηγητές Πληροφορικής
  • Στελέχη της εκπαίδευσης
  • Επιστήμονες και ερευνητές με ενδιαφέρον για την Πληροφορική στην εκπαίδευση
  • Φοιτητές και σπουδαστές Πληροφορικής

 

Δραστηριότητες - Εργασίες

  • Κεντρικές ομιλίες
  • Συνεδρίες στρογγυλής τράπεζας
  • Παρουσιάσεις εργασιών και ανακοινώσεων
  • Εργαστηριακές παρουσιάσεις
  • Συνεδρίες εκπαιδευτικών σεναρίων από την Επιμόρφωση Β επιπέδου Πληροφορικών

 

Στο συνέδριο μπορούν να υποβληθούν τέσσερις κατηγορίες εργασιών:

  • Ερευνητικές εργασίες 8 - 10 σελίδες
  • Σύντομες ανακοινώσεις  4 - 6 σελίδες
  • Εργαστηριακές παρουσιάσεις 2 - 4 σελίδες
  • Εκπαιδευτικά Σενάρια Επιμόρφωσης Β Επιπέδου Πληροφορικών 2 - 4 σελίδες

 

Τρόπος υποβολής εργασιών

Η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των εργασιών περιγράφεται στην ιστοσελίδα του συνεδρίου.

 

Κόστος συμμετοχής

  • Εισηγητές – Συνεισηγητές

€20

  • Σύνεδροι

€20

  • Φοιτητές

€10

 

Σημαντικές Ημερομηνίες

  • Λήξη υποβολής εργασιών

28 Φεβρουαρίου 2017

  • 4η Ανακοίνωση

28 Φεβρουαρίου 2017

  • Ενημέρωση αποδοχής εργασιών

20Μαρτίου 2017

  • 5η Ανακοίνωση

31 Μαρτίου 2017

  • Έναρξη εγγραφών

1Απριλίου 2017

  • Υποβολή εργασιών για πρακτικά

15 Απριλίου 2017

  • Ανακοίνωση προγράμματος

30 Απριλίου 2017

  • Διεξαγωγή συνεδρίου

5 - 7 Μαΐου 2017

 

Χρυσός Χορηγός

My Financial Partner: Ασφαλιστικές και Επενδυτικές Yπηρεσίες (http://myfp.gr/).

 

Επικοινωνία

Πληροφορίες στο τηλέφωνο 211-8508055, στην ιστοσελίδα http://synedrio.pekap.gr και στο email

synedrio@pekap.gr.

 

Εκ της Συντονιστικής Επιτροπής

Ανακοίνωση – Πρόσκληση σε Επιμορφωτική Εσπερίδα

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛ. ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ

Δ.Ε.  Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

 

Ιωάννης  Κανέλλος

Σχολικός  Σύμβουλος Μαθηματικών

Ταχ. Δ/νση: Ρολέν 4

Ταχ. Κώδικας: 713 05 ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Πληροφορίες : Ι. Κανέλλος

Κινητό : 6976885810

E-mail : atkaskan@otenet.gr

 

 

 

 
      Ηράκλειο,  01/02/2017

      Αρ. Πρωτ.:  118

 

 

 

ΠΡΟΣ:  Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης, Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομών Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνου, Χανίων και Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των νομών αυτών

 

Θέμα: Ανακοίνωση – Πρόσκληση σε Επιμορφωτική Εσπερίδα

 

Με πρωτοβουλία του Πειραματικού Γενικού Λυκείου Ηρακλείου και σε συνεργασία με τον Σχολικό Σύμβουλο Μαθηματικών διοργανώνεται Επιμορφωτική Εσπερίδα με τίτλο:

 

«Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά, μια ευκαιρία για συλλογικό αναστοχασμό»

 

η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Αμφιθέατρο του Π.Ε.Κ. Ηρακλείου στον Εσταυρωμένο (Γ. Κορνάρου 17, σχολικό συγκρότημα Πειραματικών Σχολείων Ηρακλείου (χάρτης περιοχής εδώ) την  Πέμπτη 09/02/2017 στις 18.00΄.

 

Το πρόγραμμα της Επιμορφωτικής Εσπερίδας έχει ως εξής:

 

18.00΄ – 18.10΄: Εγγραφές

18.10΄ – 18.15΄: Χαιρετισμός από τον Δημήτρη Καλυκάκη, Διευθυντή Πειραματικού ΓΕ.Λ.

                   Ηρακλείου

18.15΄ – 18.35΄: Ιωάννης Κανέλλος, Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών

«Αποδεικτικά Σχήματα Μαθητών και Μαθησιακές Δυσκολίες στα

Μαθηματικά»

18.35΄ – 19.30΄: Γιάννης Καραγιαννάκης, Διδάσκων στο Ε.Κ.Π.Α. – Μεταδιδακτορικός

 Ερευνητής

«Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά: από τη θεωρία στη πράξη.

Μέρος Α΄(θεωρία)»

19.30΄ – 19.45΄: Διάλειμμα

19.45΄ – 20.30΄ : Γιάννης Καραγιαννάκης, Διδάσκων στο Ε.Κ.Π.Α. – Μεταδιδακτορικός

 Ερευνητής

«Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά: από τη θεωρία στη πράξη.

Μέρος Β΄(πράξη)»

20.30΄ – 21.00΄: Συζήτηση

 

Παρακαλούνται θερμά οι κ.κ. Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων να ενημερώσουν τους Καθηγητές Μαθηματικών – ΠΕ03 για την παρούσα ανακοίνωση – πρόσκληση. Η εσπερίδα είναι ανοιχτή σε κάθε ενδιαφερόμενη/-ο ανεξάρτητα από ειδικότητα.

 

Περιλήψεις Εισηγήσεων

1. Τίτλος εισήγησης: «Αποδεικτικά Σχήματα Μαθητών και Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά»

Εισηγητής: Ιωάννης Κανέλλος

Οι ερευνητές Guersohn Harel και Larry Sowder έχουν αναπτύξει μια ταξινομία αποδεικτικών σχημάτων των μαθητών – φοιτητών οι οποίοι εμπλέκονται στη διαδικασία απόδειξης. Η ταξινομία μας προσφέρει ένα κατάλληλο εργαλείο για να εμβαθύνουμε σε διδακτικά ερωτήματα στενά συνδεόμενα με τις Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά και να αναζητήσουμε κατάλληλες απαντήσεις.

 

2. Τίτλος εισήγησης: «Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά: από τη θεωρία στη πράξη»

Εισηγητής: Γιάννης Καραγιαννάκης

Οι μαθηματικές δεξιότητες των ανθρώπων αποτελούν θεμέλιο λίθο για την ευημερία μιας κοινωνίας. Εκτιμάται πως το 20% του γενικού πληθυσμού έχει ανεπαρκείς αριθμητικές δεξιότητες. Στην παρούσα εισήγηση θα γίνει συζήτηση του θέματος των Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά (ΜΔΜ) επιχειρώντας να απαντηθούν τα εξής ερωτήματα: Τί είναι; Γιατί συμβαίνουν; Πως μπορώ να βοηθήσω; Πιο συγκεκριμένα, θα γίνει αναφορά στους γνωστικούς και μη-γνωστικούς παράγοντες που διέπουν την ανάπτυξη των μαθηματικών δεξιοτήτων καθώς και στις διάφορες εγγενείς δυσκολίες που φαίνεται να ερμηνεύουν τη χαμηλή επίδοση των μαθητών με ΜΔΜ. Στη συνέχεια θα παρουσιαστεί ένα τετραπλό μοντέλο κατηγοριοποίησης των ΜΔΜ, το οποίο πρακτικά επιτρέπει στον εκπαιδευτικό τη σκιαγράφηση μαθηματικών προφίλ τα οποία μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για το σχεδιασμό αποτελεσματικών στρατηγικών αντιμετώπισης των ΜΔΜ. Τέλος θα συζητηθεί ο τρόπος επιλογής των στρατηγικών αντιμετώπισης των ΜΔΜ στη βάση των μαθηματικών προφίλ των μαθητών. Οι προτεινόμενες στρατηγικές διδασκαλίας εστιάζουν από τη μια στον πυρήνα των Μαθηματικών εννοιών στοχεύοντας στη βαθιά κατανόηση τους (εννοιολογική διδασκαλία) και από την άλλη σε τεχνικές μοντελοποίησης (ευρετική διδασκαλία) και αυτοματοποίησης (σαφής διδασκαλία) βασικών μαθηματικών δεδομένων και διαδικασιών.

Λίγα λόγια για τον Γιάννη Καραγιαννάκη: Είναι επισκέπτης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Μάλτας, διδάσκων του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) και διεξάγει μεταδιδακτορική έρευνα στο Ινστιτούτο Έρευνας Επιστημών Ψυχολογίας του Καθολικού Πανεπιστημίου της Λουβένης στο Βέλγιο. Το ερευνητικό του ενδιαφέρον εστιάζεται στο χώρο των Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά (ΜΔΜ): διερεύνηση του είδους (ειδικού ή γενικού γνωστικού τομέα) των δυσκολιών στα Μαθηματικά και ανάπτυξη επιστημονικά τεκμηριωμένων στρατηγικών αντιμετώπισης για μαθητές 8-18 ετών. Έχει λάβει και λαμβάνει μέρος σε ερευνητικά ευρωπαϊκά προγράμματα με αντικείμενο τις Μαθησιακές Δυσκολίες και η δουλειά του έχει δημοσιευτεί σε διεθνή ερευνητικά περιοδικά. Έχει πολυετή εμπειρία στην αξιολόγηση και παρέμβαση μαθητών που αντιμετωπίζουν ΜΔΜ και έχει εκπαιδεύσει χιλιάδες ειδικούς και εκπαιδευτικούς σε διεθνές επίπεδο. Είναι επιστημονικός υπεύθυνος του τομέα των Μαθηματικών του πρότυπου σχολείου για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες Eureka Leuven School του Βελγίου.

 

Ο Διευθυντής του Πειραματικού ΓΕ.Λ. Ηρακλείου                      Ο Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών

                           

 

 

               Δημήτριος Καλυκάκης                                                  Δρ. Ιωάννης Κανέλλος

Προετοιμάζομαι για Σπουδές και Επάγγελμα»

Σας αποστέλλουμε συνημμένο το δελτίο τύπου με θέμα τη διοργάνωση διημερίδας επαγγελματικού προσανατολισμού «Προετοιμάζομαι για Σπουδές και Επάγγελμα» και παρακαλούμε για την ανάρτησή του στην ιστοσελίδα σας και την ενημέρωση των σχολείων αρμοδιότητάς σας.

8ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης

Σας αποστέλλουμε συνημμένα την ΟΡΙΣΤΙΚH ανακοίνωση για το προκείμενο 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης, μετά την ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ, που θα πραγματοποιηθεί στις ημερομηνίες 18 και 19 Νοεμβρίου 2016 στην Αθήνα με θέμα: «ΤΟ «ΤΙ» ΚΑΙ ΤΟ «ΠΩΣ» ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ, ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ, ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ: ΑΚΟΥΩ ΚΑΙ ΞΕΧΝΩ-ΒΛΕΠΩ ΚΑΙ ΘΥΜΑΜΑΙ-ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ», με την παράκληση να κοινοποιηθεί σε όλες τις σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης.

       To συνέδριο έχει τεθεί υπό την αιγίδα του ΥΠ.Π.Ε.Θ., όπως και κατά το παρελθόν.

       Στην συνημμένη ανακοίνωση αναγράφονται οι οριστικές ημερομηνίες και οι χώροι διεξαγωγής του συνεδρίου.